Ansökningsformulär
Din ansökan kommer att vara del av sektionsrådets möteshandlingar och ligger till underlag för valet av studentrepresentant.
Referensgrupp för pedagogiskt utvecklingsprojekt om läsning inom humanistiska utbildningar
Övrigt
Projektet syftar till att utveckla pedagogiska principer och metoder som stöder humaniora studenters läsförmåga. Effekterna och konsekvenserna av digitaliseringen för läsvanor inom högre utbildning och samhället i stort är fortfarande understuderade. Det är dock tydligt att den nuvarande generationen universitetsstudenter, som vuxit upp i ett alltmer digitaliserat och multimedialt samhälle, har lärt sig och blivit vana vid att förhålla sig till texter på ett sätt som skiljer sig från tidigare vanliga metoder från den analoga eran. Utan att döma om skillnaderna försöker vi förstå deras konsekvenser för att utveckla nya pedagogiska metoder som kan stödja både universitetslärare och studenter i deras användning av läsuppgifter som en integrerad del av högre utbildning. För detta ändamål kommer projektet att ha en referensgrupp med studentrepresentanter från Språkvetenskapliga fakulteten och Historisk-filosofiska fakulteten.
Omfattning
Ordinarie
Möten per termin
1
Arvode
Per möte
500kr
Språkkunskaper
Svenska
Utbildningsnivå
Ospecificerad
Start
Slut
1/1/26
-
12/31/26